La platja gran de l’Estartit, l’oficina de Turisme i el Museu de la Mediterrània renoven el distintiu de qualitat turística SICTED

Notícies

30 de març 2022

Foto de família dels guardonats Torroellencs amb els Premis SictedL’Oficina de Turisme de Torroella de Montgrí-l’Estartit, la platja Gran de l’Estartit, el Museu de la Mediterrània, l’Estació Nàutica i diverses empreses del municipi han tornat a ser distingides amb el diploma del Sistema Integral de Calidad Turística en Destino (SICTED).

En total s’han lliurat diplomes a 69 empreses, institucions i entitats adherides al Pla de Qualitat Turística en Destinació en un acte celebrat aquest dimecres al matí al Parador d’Aiguablava de Begur.

Les empreses del municipi guardonades han estat: Costa Brava Divers, Aquàtica Illes Medes, Diving Les Illes, Hotel Les Illes, Kayaking Costa Brava, Medaqua, OceanSub, Unisub, Hostel Costa Brava i l’Estació Nàutica.

Acreditació de la qualitat i millora continuada dels servei

Es tracta d’un distintiu promogut per la Secretaria d’Estat de Turisme del Govern Espanyol i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i acredita aquelles destinacions o empreses que ofereixen  un nivell de qualitat i millora continuada dels seus serveis; treballen per incrementar constantment l’índex de satisfacció i de fidelitat de la seva clientela o persones usuàries i s’impliquen en el desenvolupament turístic.

Les empreses, serveis i institucions distingides pel Pla de Qualitat Turística en Destinació SICTED són anualment avaluades i renoven el seu compromís de qualitat per mitjà del compliment d’un conjunt de bones pràctiques que afecten, entre d’altres, a la gestió de les persones, l’atenció i tracte amb el clientela, la comunicació dels serveis, la venda de productes, la relació de proveïdors, el manteniment de les instal·lacions o la gestió mediambiental sostenible.

Gran varietat d’empreses i institucions que abarquen tot el fet turístic

El SICTED s’implanta actualment a 190 destinacions de l’Estat Espanyol amb més de 13.000 empreses adherides i/o distingides.

En el cas del Baix Empordà hi ha una gran varietat d’empreses i institucions de tots els àmbits del fet turístic com poden ser cossos policials, oficines de turisme, hotels, cases rurals, càmpings i apartaments turístics, centres d’interès, restaurants, museus o platges.

Aposta per la sostenibilitat i l’accessibilitat

En el transcurs de l’acte s’ha destacat l’aposta del Baix Empordà per l’accessibilitat  i  la sostenibilitat, elements  en els quals treballa la destinació Torroella-Estartit-Illes Medes  i que cada cop són més apreciats pels i les turistes.