29 juliol 2025
L’Ajuntament de Torroella de Montgrí ha instal·lat tres intercomunicadors inalàmbrics d’emergència en zones de platja sense vigilància: a la Gola Nord, la Gola Sud i l’últim tram de la platja de Mas Pinell (a l’altura del carrer Cuereta). Aquesta actuació, impulsada per l’Àrea de Gestió Costanera, té per objectiu millorar la seguretat de les persones usuàries durant la temporada d’estiu.
Els aparells permeten alertar de manera immediata els serveis d’assistència en cas d’accident o situació de risc, i estan especialment pensats per donar cobertura als trams sense presència de socorristes. A més, funcionen amb energia solar, fet que els fa sostenibles i operatius sense necessitat de connexió elèctrica externa.
Els dispositius, que es troben plenament operatius des del 24 de juliol, estan muntats en un màstil fàcilment identificable, amb un rètol a la part superior amb l’acrònim “SOS”. Per fer-los servir, els usuaris només han de prémer un botó, la qual cosa activa de forma immediata la comunicació amb els serveis d’assistència.
El regidor de Gestió Costanera, Jordi Roura, ha explicat que «l’àmbit litoral de Torroella de Montgrí s’estén al llarg de 15 quilòmetres de costa. Durant la temporada d’estiu, l’elevada afluència de banyistes i la pràctica d’activitats nàutiques fan necessari disposar de dispositius específics per a la prevenció i l’atenció ràpida en casos d’accidents a l’entorn de les platges».
Aquest nou sistema de prevenció contribueix a:
Els intercomunicadors reforcen la xarxa global de seguretat al litoral del municipi i complementen altres dispositius de vigilància ja existents.
Renovem el distintiu com a destinació turística intel·ligent adherida al programa DTI
Noves torres de vigilància per reforçar la seguretat a les platges de Torroella de Montgrí i l’Estartit
L’Espai Medes hissa la bandera Q de Qualitat Turística a la Platja Gran de l’Estartit
Segueix-nos a les xarxes