La Destinació Torroella de Montgrí – Estartit – Illes Medes es promociona a fires de turisme actiu i de natura

Notícies

04 maig 2026

L’Àrea de Turisme de Torroella de Montgrí i l’Estartit ha participat aquest 2026 en diverses fires i accions internacionals per promocionar la destinació en mercats estratègics europeus.

L'informadora turística Carolina Borriser a la fira de Munich
L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Torroella de Montgrí  i l’Estartit ha reforçat aquest primer semestre de l’any la seva presència en fires i accions promocionals amb l’objectiu de donar a conèixer la destinació en diferents mercats europeus i consolidar-la com una destinació de turisme actiu i de natura.

Concretament personal tècnic de l’Àrea i informadores de l’Oficina de Turisme de l’Estartit han participat en els certàmens Navartur de Pamplona (Navarra) , Holiday World Show de Dublín (Irlanda), Free Munchen (Baviera, Alemanya), Occ’Ygène de Tolosa de Llenguadoc (Occitània, França) i el Bike Show de Copenhaguen (Dinamarca), així com en una acció professional amb agències turístiques  dels Països Baixos i Bèlgica que es va fer a Peralada. Aquestes accions han permès impactar tant el públic final com professionals del sector turístic.
La participació en aquestes fires ha permès arribar a diferents perfils de visitants, des de públic general que planifica les seves vacances fins a segments més especialitzats com el cicloturisme o  el senderisme.

En conjunt, s’ha detectat un interès creixent per les experiències vinculades a la natura, el turisme actiu i els entorns poc massificats. I demanda d’activitats com rutes a peu i en bicicleta, activitats nàutiques i propostes vinculades a l’entorn natural. Àrees en les quals la Destinació Torroella de Montgrí, l’Estartit, Illes Medes està ben posicionada.

Pel que fa als allotjaments, destaca especialment la demanda de càmpings i opcions adaptades al turisme itinerant, sobretot en mercats com l’alemany.

Mercats estratègics i oportunitats de creixement

Les accions han confirmat la importància de mercats ja consolidats com el navarrès, el basc i el del sud de França, així com el bon comportament d’altres mercats europeus com Alemanya, Irlanda, els països nòrdics i l’àrea geogràfica del Benelux.

En aquests mercats, s’ha constatat que molts visitants ja coneixen la Costa Brava i s’han identificat oportunitats de posicionament de la marca Torroella de Montgrí – l’Estartit – Illes Medes.
També s’ha observat una tendència a planificar els viatges amb antelació i un interès creixent per viatjar fora de la temporada alta, especialment a la primavera i inicis d’estiu. Un fet que anirà a més amb l’escalfament del planeta.

En algunes d’aquestes accions s’ha detectat que encara hi ha un gruix de públic que identifica la Costa Brava amb el sol i platja, la qual cosa obre oportunitats de reposicionament.
En l’àmbit dels contactes amb professionals del sector turístic i touroperadors s’ha detectat que el context geopolític internacional afavoreix el turisme de proximitat a curt i mitjà termini.

Una estratègia alineada amb el Pla de Màrqueting

Els resultats obtinguts en aquestes fires reforcen els eixos estratègics del Pla de Màrqueting de la destinació, especialment pel que fa a la promoció del turisme sostenible, la desestacionalització i la segmentació de públics.

El relat, basat en la combinació de mar i natura, així com en les experiències actives i de qualitat, s’ha mostrat coherent amb la demanda detectada als diferents mercats.
En aquest sentit, la participació en fires ha contribuït a reforçar la imatge de la destinació com un espai ideal per gaudir de la natura, l’activitat a l’aire lliure i experiències autèntiques durant tot l’any.

Valoració positiva i mirada al futur

A més de donar visibilitat a la destinació, aquestes accions han permès identificar tendències, necessitats i oportunitats que ajudaran a orientar futures accions de promoció.
La presència en fires continua sent, així, una eina útil per reforçar el posicionament de Torroella de Montgrí i l’Estartit com una destinació turística sostenible, activa i de qualitat, alineada amb les noves demandes del mercat.


INFORMES DE RESULTATS DE LES FIRES